Projektadministratör

Vi söker för kunds räkning dig som är en flexibel och noggrann projektadministratör.
Du har en god samarbetsförmåga och initiativförmåga.
I denna tjänst erbjuds du att arbeta på konsultbasis. Du blir anställd av Soros Consulting men på uppdrag hos kund.
Uppdraget är till september 2024 med chans till förlängning.


Uppdragsbeskrivning

Som projektadministratör spelar du en central roll med många kontakter, både internt och externt.
Du kommer att samarbeta med en mängd olika intressenter, inklusive gruppchefer, projektledare, kollegor, sponsorer, chefer och externa leverantörer.
I rollen som administratör är du expert på att balansera och prioritera många uppgifter samtidigt. Din huvudsakliga uppgift är att stödja dina kollegor med administrativa arbetsuppgifter och bidra till att effektivisera verksamheten genom att skapa ordning och struktur.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

– Administration av program- och projektmöten, inklusive anteckningstagning och protokollskrivning.
– Bokning av möten och lokaler samt förberedelse av workshops.
– Hantering av projektrelaterade administrativa uppgifter som konto för tidskrivning och kontroll av projektmedlemmar.
– Dokumentation enligt gällande krav och upprättande av ärenden vid behov.
– Planering, uppföljning och kommunikation av program- och projektaktiviteter.
– Upprättande och distribution av målgruppsanpassad dokumentation och information.
– Upprätthållande av rapporteringsrutiner och bistånd med rapportering.
– Resursplanering för programmet, inklusive samordning med projektledare och resursägare.
– Administration av interna kurser och utbildningar.
– Uppdatering och utveckling av programmets intranätsida.
– Kontaktperson för administrativa frågor.

Denna roll kräver noggrannhet, organisatorisk förmåga och förmågan att hålla samman och samordna olika administrativa och kommunikativa aspekter av programmet och projekten.

Obligatorisk kompetens och erfarenhet

För att kunna kvalificera dig för detta uppdrag, måste du uppfylla följande krav;

· Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av att stödja och koordinera komplexa program och projekt.
· Praktisk erfarenhet med program- och projektstyrningsverktyg.
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
· Behärskning av MS Office.

Börkrav

· Arbetslivserfarenhet från statliga verk eller myndigheter.
· Kommunikationsförmåga inom tekniska och ekonomiska områden.
· Bekantskap med PPS eller liknande projektstyrningsmodell.
· Erfarenhet av energibranschen.


Urval och intervjuer sker löpande och skyndsamt, så skicka in din ansökan med CV & referenser redan idag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Open chat
Hej vill du komma i kontakt med oss?