För vår kund inom energiindustrin söker vi nu en Ekonomiassistent/Redovisningsekonom för en långsiktigt uppdrag. Som en del av teamet kommer du att spela en central roll i att säkerställa att både interna och externa ekonomiska processer fungerar smidigt och effektivt.
Arbetsbeskrivning: I rollen som ekonomiassistent/redovisningsekonom ansvarar du för löpande lön- och personaladministration samt för granskning av reseräkningar, myndighetsrapportering, beräkning av årsinkomster och hantering av kund- och leverantörsreskontra. Du och ditt team ser till att processerna är strukturerade och digitaliserade, vilket gör att ni kan leverera hög kvalitet och effektivitet.
I denna roll kommer du att arbeta nära dina kollegor och vara en nyckelfunktion som andra gärna vänder sig till för frågor och funderingar. Du förväntas bidra med idéer och initiativ för att förbättra processerna och säkerställa att både kortsiktiga och långsiktiga mål nås gemensamt.
Kvalifikationer (Skallkrav):
- Eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande
- 1-3 års erfarenhet inom ekonomi och redovisning, med fokus på lön och personaladministration
- Erfarenhet av löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra
- Erfarenhet av arbete i finansiella system
- Möjlighet att arbeta på plats tre dagar per vecka
Personliga egenskaper:
- Strukturerad och noggrann
- Ansvarstagande och kvalitetsmedveten
- Proaktiv och initiativrik
Om tjänsten:
- Startdatum: 2025-01-02
- Slutdatum: 2025-12-31
- Omfattning: 100% (Hybrid – tre dagar på plats, två dagar remote)
Urval och intervjuer sker löpande och skyndsamt, så skicka in din ansökan med CV redan idag.
Varmt välkommen med din ansökan! Vid frågor ta kontakt med ansvarig rekryterare Stefan 073-7666 336