Soros Consulting söker interim enhetschef

Soros Consulting söker en erfaren interim enhetschef till en spännande och viktig roll inom en tekniskt avancerad verksamhet.

Om uppdraget

I uppdraget ingår att stödja sektionschef med introduktion av ny enhetschef. Du ansvarar för att introducera ny enhetschef i strategier, processer och praktiska frågor som kalender, IT-stöd, medlemskap i projekt och styrgrupper, samt ser till att medarbetarna får det stöd de behöver under övergångsperioden.

Efter introduktionsfasen kliver du in som tillförordnad enhetschef under en föräldraledighet. Du leder enheten, ansvarar för personal, budget, prognoser och verksamhetens utveckling.

Du leder och driver initiativ inom divisionens ansvarsområden, till exempel processutveckling och överlämningar, samt deltar i aktuella initiativ.

Omfattningen beräknas initialt vara cirka 40 procent under introduktionsfasen och öka till cirka 80 procent när introduktionsstödet minskar.

Ansvarsområden

    Stödja och avlasta sektionschef i introduktion av ny enhetschef

    Ansvara för personal, budget, resultat och utveckling inom enhetens ansvarsområden

    Leda och driva verksamhetsuppdrag inom teknisk anläggningsdokumentation och anläggningsinformation

    Hantera resurser, uppföljning, rapportering och delta i strategiskt arbete

Kravprofil

    Minst 8 års erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar de senaste 10 åren

    Minst 2 års erfarenhet som chef inom teknisk dokumentation, förvaltning av anläggningsinformation och teknisk dokumentation i större myndighet de senaste 5 åren

    Minst 2 års erfarenhet av projektledning inom infrastrukturprojekt, inklusive projekthantering, riskhantering och teknisk dokumentation de senaste 5 åren

    Minst 10 års erfarenhet av ledande roller

    Minst 1 års erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Service Now

Meriterande

    Minst 1 års erfarenhet som chefsstöd

    Minst 3 års erfarenhet av strategiarbete på större myndighet

    Minst 2 års erfarenhet av processledning inom teknisk anläggningsdokumentation och information

    Minst 1 års erfarenhet av att leda implementationsarbete i ärendehanteringssystem de senaste två åren

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du är en samarbetsorienterad, kommunikativ och initiativtagande person som är flexibel, tydlig och självgående. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har god administrativ förmåga.

Omfattning

Initialt cirka 40 procent, ökar till cirka 80 procent.

Plats

Hybrid – främst på plats, viss möjlighet till distans.

För fler möjligheter och uppdateringar följ oss på:

Hemsida – https://sorosconsulting.se
Instagram – https://www.instagram.com/sorosconsulting
LinkedIn – https://www.linkedin.com/company/soros-consulting-ab

Open chat
Chat With Us
Hej vill du komma i kontakt med oss?