Som mjukvaruingenjör hos vår kund kommer du att arbeta med kundens utvecklingsprocesser, med särskilt fokus på spelmotorer och spelutveckling. Du kommer att vara en del av spännande och utvecklande projekt, både internt och ute hos kund, och få möjlighet att arbeta med teknik, verktyg och metodik i framkant!
Det finns goda utvecklingsmöjligheter inom området och möjlighet att hålla utbildningar eller föreläsningar inom din tekniska kompetens, exempelvis på yrkeshögskolor, om detta är något du vill.
Vi tror att du som person
- Är lösningsorienterad och tekniskt intresserad.
- Är initiativtagande och ställer frågor för att få en bra bild av situationen.
- Är ansvarstagande och noggrann i ditt arbete, men också en lagspelare som trivs med att arbeta i team.
Du har tidigare arbetat med mjukvaruutveckling eller liknande och är nu intresserad av att testa något nytt!
Kompetensmässigt söker vi dig som har
- Troligtvis en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom programmering/IT, gärna med inriktning mot spelutveckling.
- God erfarenhet av främst C/C++, men andra programmeringsspråk är också relevanta.
- Erfarenhet från Unity, Unreal eller Arma är meriterande.
- Har du erfarenhet av DDS eller HLA, är det ett stort plus.
- Övrig relevant erfarenhet kan vara från realtidssystem, realtidsprogrammering, LUA-scriptning, GPU-programmering, OpenCL eller Cuda.
- Erfarenhet av att leda mindre team är meriterande.
Krav:
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
Ansökningarna granskas löpande. Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, tveka inte att kontakta Vanja Soro 070-43 66 660
Kolla in vår hemsida för fler jobbmöjligheter : https://sorosconsulting.se