IT Service Desk Agent – Stockholm/Solna

Plats: Solna/Stockholm (60% onsite)
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Varaktighet: 6 månader med möjlighet till förlängning

Beskrivning av rollen:
Kunden söker två IT Service Desk-agenter för att stärka sitt team. Som IT Service Desk-agent blir du en nyckelperson i att säkerställa stabil incidenthantering. Du kommer att fungera som första kontaktpunkt för användare och spela en viktig roll i att lösa tekniska utmaningar på ett effektivt sätt.

Arbetsuppgifter:

  • Fungera som ingångs- och kontaktpunkt för användare som söker IT-support.
  • Identifiera, diagnostisera och hantera incidenter och händelser enligt etablerade processer.
  • Använda din tekniska kompetens och tillgängliga resurser för att lösa problem snabbt och kvalitativt.

Kravprofil:

Obligatoriska krav:

  • Minst 2 års erfarenhet av arbete inom support.
  • Kunskap inom IT Service Management.
  • God förståelse för datorer, programvara och hårdvara.
  • Förmåga att felsöka och diagnostisera tekniska problem.
  • Starka problemlösningsförmågor.
  • Flytande engelska i både tal och skrift.

Meriterande kompetenser:

  • Stark kommunikationsförmåga.
  • Förmåga att arbeta under tidspress.
  • Kundorienterad och användarfokuserad inställning.
  • Samarbetsinriktad och lagspelande.

Om uppdraget:

  • Täckning: Dagtid på vardagar.
  • Förväntat resultat: Säker och stabil incidenthantering.

Ansök nu:
Kunden ser fram emot att få in drivna och kompetenta personer för att stärka deras team. Skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan!
Ansökningarna granskas löpande. Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, tveka inte att kontakta Vanja Soro 070-43 66 660

Kolla in vår hemsida för fler jobbmöjligheter : https://sorosconsulting.se

Open chat
Chat With Us
Hej vill du komma i kontakt med oss?