Soros Consulting AB är ett snabbväxande rekryterings- och bemanningsbolag. Vi är experter på
rekrytering och bemanning av kvalificerade ekonomer. Vi har fått förtroendet från kund att rekrytera
dig som vill ta nästa kliv i din karriär. Som person är du noggrann, strukturerad och tar ett stort
ansvar för ditt arbete. Du har några års erfarenhet av liknande arbete.
Kravprofil:
- Relevant utbildning
- Arbetslivserfarenhet främst med erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, meriterande med
erfarenhet av koncernredovisning - Erfarenhet av bokslutsarbete (ax till limpa)
- Erfarenhet av lönehantering
- Självständighet i arbete med såväl löpande redovisning och koncernredovisning som
årsredovisning och inkomstdeklarationer - Erfarenhet av ekonomisk rådgivning
Arbetsuppgifter: - Löpande redovisning
- Kund- och leverantörsreskontra: fakturahantering av såväl inkommande som utgående
fakturor - Påminnelsehantering, inkassohantering
- Hantera inbetalning och utbetalningar
- Bank/Kontoavstämningar
- Löneadministrering (omkring 3 löner som upprättas månadsvis)
- Utlägg/Kvittohantering
- Hantering av leasingavtal samt övriga avtal
- Deklarationer (skatter & moms)
- Skattekonto
- Övrigt bokslutsarbete: periodiseringar, avskrivningar, balans-/momsavstämningar
- Årsbokslut innehållande årsredovisningar för koncernens samtliga bolag
- Kontakt med revisor, underlag till revisor
- Dagligt administrativt arbete så som kontakt och stöttning av bolagens chefer
Du har bra grund i redovisning och bokföring, du är prestigelös, nyfiken och gillar att arbeta på ett
företag där alla hjälps åt och hugger in där det behövs. Vidare är du en självgående person som trivs
med att ta egna initiativ och som har ett intresse för att utvecklas och bredda sina kunskaper inom
ekonomiområdet.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare
Vanja Soro på telefonnummer: 070-4366660 eller via e-post: vanja.soro@sorosconsulting.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!